||| Natrag: Računarska grafika | Gore: Računarska grafika | Naprijed: Arhitekture grafičkih sustava |

 

UVOD

Računarska grafika se naglo razvija i širi od pojave osobnih računala. Visoko razvijena sposobnost prepoznavanja oblika kod čovjeka čini računarsku grafiku jednim od najprirodnijih načina komunikacije s računalom. Grafička interakcija pomoću rasterskog prikaza postala je standardnim sastavnim dijelom računalnih korisničkih sučelja.

Interaktivna grafika kao sredstvo učinkovite komunikacije između korisnika i računala poboljšava sposobnost razumijevanja podataka, uočavanja trendova i vizualizacije stvarnih i imaginarnih objekata. Na taj način pridonosi povećanju kvalitete rezultata rada i proizvoda, smanjenju troškova analize i projektiranja, te povećanju produktivnosti.

Sadržaj računarske grafike

Računarska grafika (computer graphics) obuhvaća stvaranje, pohranu i uporabu modela i slika objekata. Modeli i objekti računarske grafike potječu iz različitih područja: prirode, znanosti, inženjerstva, apstraktnih koncepata...

Dok je predmet računarske grafike sinteza slika na temelju računarskih modela stvarnih ili imaginarnih objekata, obrnuti procesi analize scene i rekonstrukcije modela objekata predmet su discipline koja se naziva obradba slike (image processing). Obradba slike obuhvaća podpodručja: poboljšanje slike (image enhancement) - razvitak i primjena tehnika poboljšanja kvalitete slike i povećanja kontrasta, detekcije i prepoznavanja uzoraka (pattern detection and recognition) - otkrivanje standardnih uzoraka na slici uključujući npr. optičko prepoznavanje alfanumeričkih znakova (optical character recognition), analizu scene i računalni vid (scene analysis and computer vision) - prepoznavanje i rekonstrukcija 3D modela scene  na temelju više 2D slika.

Iako se računarska grafika i obradba slike bave računalnom obradbom slika u početku svog razvitka bile su razdvojene discipline. S razvitkom rasterske grafičke tehnologije dolazi do trenda konvergencije ovih dviju disciplina.

Primjeri primjena računarske grafike

Računarska grafika danas se koristi u različitim područjima gospodarstva, administracije, edukacije, zabave i svakodnevnog kućnog života. Područje primjene se ubrzano širi s rasprostranjenošću računala. Neki primjeri primjene računarske grafike uključuju:

Primjer primjene grafike u CAD je projektiranje VLSI integriranog kruga. U prvoj fazi procesa inženjer kreira prvu verziju integriranog kruga koristeći CAD paket. Nakon toga provodi se simulacija rada integriranog kruga i utvrđuju njegova svojstva, npr. maksimalna frekvencija takta. Ako neki parametar ne zadovoljava postavljene zahtjeve korigira se i dorađuje prvobitna verzija projekta i ponavlja postupak simulacije. Postupak se ponavlja dok svi zahtjevi ne budu zadovoljeni.


Povratak na: Početak stranice | Sadržaj

        ||| Natrag: Računarska grafika | Gore: Računarska grafika | Naprijed: Arhitekture grafičkih sustava |