||| Natrag: Električne sheme, dijagrami i tablice | Gore: Sadržaj | Naprijed: Uvod |

 

RAČUNARSKA GRAFIKA

 

U ovom poglavlju dat je sažeti pregled osnovnih pojmova računarske grafike. Suvremena grafička tehnologija temelji se na računarskoj tehnici. Svrha ovog poglavlja je uvođenje studenata u područje računarske grafike. U uvodnom dijelu opisan je sadržaj područja računarske grafike te navedeni primjeri primjena, posebice u inženjerskoj praksi. U nastavku  je dan sustavan pregled temeljnih koncepata i arhitektura grafičkih sustava. Obrađeni su pojmovi vektorskog i rasterskog grafičkog sustava. Koncept rasterskog grafičkog sustava i arhitekture rasterskih sustava detaljnije su obrađeni imajući u vidu njihovu praktičnu važnost i rasprostranjenost. Posebno je istaknut koncept interaktivnosti u računarskoj grafici i važnosti komunikacije korisnika s računalom. Studentima se kao budućim inženjerima otvara pogled na koncepte "iza slika na računalu" uz povezivanje s njihovim učincima na vidljivi dio grafičkog sustava. Daljnja razina apstrakcije ostvaruje se kroz dio poglavlja posvećen standardima u računarskoj grafici. Grafički sustav ovdje se promatra na visokoj razini apstrakcije i uopćenosti. Izložen je referentni model računarske grafike CGRM i sažeto su opisane osnovne značajke dva osnovna standarda GKS i PHIGS.


Sadržaj Poglavlja:

 


Povratak na: Početak stranice | Sadržaj

        ||| Natrag: Električne sheme, dijagrami i tablice | Gore: Sadržaj | Naprijed: Uvod |