[The link bar feature is not available in this web] ||| Natrag: Crtanje površina | Gore: Matematički temelji računarske grafike | Naprijed: Stvaranje slikovnog prikaza |
U mnogim primjenama važno je stvoriti model trodimenzionalnog objekta i grafički prikaz na kojem se jasno uočava razlika između unutrašnjosti i vanjštine tijela ili odnos između dvaju objekata u prostoru. Elementi koje pri modeliranju i grafičkom prikazivanju tijela možemo koristiti su crte, krivulje, mnogokuti i površine. Važno je da model i grafički prikaz budu jasni i jednoznačni.
Jedan od pristupa modeliranju tijela je primjena žičanih modela kod kojih se crtama modeliraju bridovi tijela. Primjer žičanog modela kocke prikazan je na slici 3.23. U prikazu sa svim bridovim nije jasno da se radi o kocki. Slika se može tumačiti na više različitih načina. Taj problem otklonjen je na slici gdje su prikazani samo vidljivi bridovi.
a) b)
Neovisno o načinu prikazivanja trodimenzionalnih objekata potrebno je definirati mogućnost njihovog kombiniranja sa svrhom tvorbe novih oblika. Jedna od najintuitivnijih i najpopularijih metoda za kombiniranje objekata je primjena Booleovih operacija uključujući: uniju, presjek i razliku. Primjer primjene Booleovih operacija na dvjema kockama prikazan je na slici 3.24.
Slika 3.24. Primjer Booleovih operacija nad trodimenzionalnim objektima.
Povratak na: Početak stranice | Sadržaj
[The link bar feature is not available in this web] ||| Natrag: Crtanje površina | Gore: Matematički temelji računarske grafike | Naprijed: Stvaranje slikovnog prikaza |
Inženjerska grafika, Copyright © D.Begusic