[The link bar feature is not available in this web]  ||| Natrag: Crtanje površina | Gore: Matematički temelji računarske grafike | Naprijed: Stvaranje slikovnog prikaza |

 

*Crtanje trodimenzionalnih tijela 

U mnogim primjenama važno je stvoriti model trodimenzionalnog objekta i grafički prikaz na kojem se jasno uočava razlika između unutrašnjosti i vanjštine tijela ili odnos između dvaju objekata u prostoru. Elementi koje pri modeliranju i grafičkom prikazivanju tijela možemo koristiti su crte, krivulje, mnogokuti i površine. Važno je da model i grafički prikaz budu jasni i jednoznačni.

Jedan od pristupa modeliranju tijela je primjena žičanih modela kod kojih se crtama modeliraju bridovi tijela. Primjer žičanog modela kocke prikazan je na slici 3.23. U prikazu sa svim bridovim nije jasno da se radi o kocki. Slika se može tumačiti na više različitih načina. Taj problem otklonjen je na slici gdje su prikazani samo vidljivi bridovi.

                                a)                                                               b)

Slika 3.23  Žičani model kocke: a) s prikazanim  svim bridovima, b) s prikazanim samo vidljivim bridovima .

Neovisno o načinu prikazivanja trodimenzionalnih objekata potrebno je definirati mogućnost njihovog kombiniranja sa svrhom tvorbe novih oblika. Jedna od najintuitivnijih i najpopularijih metoda za kombiniranje objekata je primjena Booleovih operacija uključujući: uniju, presjek i razliku. Primjer primjene Booleovih operacija na dvjema kockama prikazan je na slici 3.24.

Slika 3.24.  Primjer Booleovih operacija nad trodimenzionalnim objektima.

 


Povratak na: Početak stranice | Sadržaj

[The link bar feature is not available in this web]  ||| Natrag: Crtanje površina | Gore: Matematički temelji računarske grafike | Naprijed: Stvaranje slikovnog prikaza |