||| Natrag: Prikazne tehnologije | Gore: Sadržaj | Naprijed: Uvod: Matematički pristup računarskoj grafici |
U ovom poglavlju dat je sažeti pregled matematičkih temelja računarske grafike. Svrha je poglavlja uvođenje studanata u područje matematičke apstrakcije u računarskoj grafici te upoznavanje primjera algoritama za primjenu matematičkih koncepata u stvaranju slikovnog prikaza elementarnih oblika. U uvodnom dijelu definira se pojam homogenih koordinata te pojam transformacije grafičkih objekata. U nastavku se definira niz elementarnih transformacija uključujući: transformaciju translacije, transformacija rotacije, transformaciju promjene faktora proporcionalnosti i transformaciju smika. Slijedi matematička definicija osnovnih vrsta geometrijskih projekcija. Drugi dio poglavlja posvećen je crtanju primitivnih oblika uključujući posebice ravne crte, krivulje i površine. Opisan je problem prikaza ravne crte na rasterskoj strukturi i osnovne vrste algoritama za učinkovito rješenje tog problema. Složeniji je problem prikaza proizvoljnih glatkih krivulja na rasterskoj strukturi. Istaknut je pristup temeljen da parametarskom modelu krivulja trećeg reda. Sljedeća razina složenosti odnosi se na prikaz glatkih površina na rasterskoj strukturi. Opisani su pristupi temeljeni na modelima dvoparametraskih površina trećeg reda, mreže mnogokuta i površina drugog reda. Na kraju poglavlja sažeto je prikazan i pristup crtanju trodimenzionalnih tijela temeljen na žičanom modelu.
Sadržaj Poglavlja:
Povratak na: Početak stranice | Sadržaj
||| Natrag: Prikazne tehnologije | Gore: Sadržaj | Naprijed: Uvod: Matematički pristup računarskoj grafici |
Inženjerska grafika, Copyright © D.Begusic