||| Natrag: Projeciranje scene na zaslon | Gore: Sadržaj | Naprijed: Boja u računarskoj grafici |

 

NAPREDNE TEHNIKE GRAFIČKOG IZRAŽAVANJA

 

U ovom poglavlju opisane su neke napredne tehnike grafičkog izražavanja. Svrha poglavlja je razvijanje spoznaje da računarska grafika nije ograničena na slikovni prikaz oblika već da pruža i druge mogućnosti izražavanja. U prvom redu to se odnosi na primjenu boje. U tekstu je pojašnjen složeni pojam boje, uključujući akromatsku i kromatsku svjetlost i različite pristupe problemu specifikacije boje. U okviru odjeljka posvećenog akromatskoj svjetlosti opisan je koncept polutonske aproksimacije, a u okviru odjeljka posvećenog kromatskoj svjetlosti opisani su najznačajniji modeli boje koji se primjenjuju u računarskoj grafici. Osim referentnog CIE modela definirani su RGB i CMY kao sklopovski orijentirani modeli te HSV kao primjer korisnički orijentiranog modela. Drugi dio poglavlja posvećen je animaciji kao naprednoj tehnici grafičkog izražavanja. Definirani su temeljni pojmovi i koncepti. Posebice je istaknuta primjena tehnike interpolacije u procesu stvaranja međuslika. Na kraju poglavlja dat je sažeti pregled osnovnih vrsta i svojstava animacijskih jezika

 


Sadržaj Poglavlja:

 


Povratak na: Početak stranice | Sadržaj

        ||| Natrag: Projeciranje scene na zaslon | Gore: Sadržaj | Naprijed: Boja u računarskoj grafici |